راهنمای سبک زندگی سالم در ماه مبارک رمضان 1

بنیاد ملی سبک زندگی سالم, [16.05.18 15:28]

بسم الله الرحمن الرحیم. همه به مهمانی خدا که از فردا شروع می شود دعوت هستیم. اگر بدانی به مهمانی چه عزیزی بسیار مهربان و بسیار برجسته دعوتی چه می کنی؟ آری همه دعوتیم و خوشا به حال آنان که به این مهمانی بطورشایسته بروند و از این میزبان عزیز و این همانی خوب بهره گیرند. پس بیایید در این ماه عزیز سبک زندگیمان را اصلاح کنیم. بنیاد ملی سبک زندگی سالم اسلامی ایرانی در این ماه پیام هایی راهنما را جهت اصلاح سبک زندگی نشر خواهد داد. از همین امروز شروع کنیم. پیام زیر را بخوانید و آغاز کنیم برای اصلاح جام و جان و تلاش کنیم برای سلامت جسم و اندیشه و افکار .گفتار و رفتارمان. بیایید عاشقانه به این مهمانی و میزبان عزیز آن که عاشق همه ماست برویم. یا علی بگویید و تصمیمی بگیریم تا زیبا زندگی کنیم. یا علی گفتیم و عشق آغاز شد. یا علی.‌ بنیاد ملی سبک زندگی سالم, [16.05.18 15:28]

راهنمای سبک زندگی سالم در ماه مهمانی خدا (1)

روزه واقعی فقط گرسنگی و تشنگی و پالایش جسم از آلودگی ها نیست بلکه مهمتر از آن پالایش روح، روان، قلب و اندیشه از آلودگی ها، خود سازی و توجه جدی به ارزش های الهی، انسانی و اخلاقی است. بیایید همانگونه برای تغذیه جسم از غذاهای سالم، طبیعی و ارگانیک و حلال و طیب استفاده می کنیم، غذای روحمان را نیز جدی بگیریم، افکار، گفتار و رفتار و اخلاقمان را نیز اصلاح کنیم. بنابراین اقدامات زیر را از همین امروز شروع کنید:

1- یک برنامه ریزی جهت اصلاحاتی که در زندگی خود و خانواده خواهیم داشت انجام دهیم.

2- تصمیم جدی بگیریم و بی تفاوت نباشیم.

3- فقط محصولات ایرانی بخریم

4- از مواد غذایی سالم و ارگانیک استفاده کنیم.

5- نان های تیره سبوس دار یا حداقل سنگک مصرف کنیم.

6- مصرف مواد قندی، شکر، چربی و نمک را کاهش دهیم.

7- نوشابه های صنعتی و فست فود ها و تنقلات ناسالم را کلا حذف کنیم.

8- از نوشیدنی های سالم، چای ایرانی و دم نوش ها استفاده کنیم.

9- بجای روغن های نباتی تراریخته از روغن کنجد و زیتون فرابکر ارگانیک با صرفه جویی استفاده کنیم.

10- برنج ایرانی مصرف کنیم.

11- میوه و سبزیجات فصل بیشتر استفاده شود.

12- چهار عامل: زمان غذا خوردن، میزان غذا خوردن، چگونه غذا خوردن و انتخاب نوع غذا را جدی بگیریم.

13- به پالایش قلب و جان از آلودگی ها، اصلاح افکار، گفتار و رفتار خود بپردازیم.

14- درست مصرف کنیم، در هیچ چیزی اسراف نکنیم

15- درست کار کنیم و وجدان کاری را تقویت کنیم

16- راستگو باشیم، صداقت داشته باشیم و تلاش کنیم مهربان و خوش اخلاق باشیم.

17- قوانین را در همه امور رعایت کنیم، درست رانندگی کنیم و حقوق دیگران را محترم بشماریم. 

18- به طبیعت احترام بگذاریم، زباله و آشغال را در محیط رها نکنیم و مراقب حال پاکبانان زحمت کش باشیم.

19- به نیازمندان و محرومین برسیم و دستگیری کنیم.

20- تا می توانیم گناه نکنیم، بسیار فکر و مطالعه کنیم، قران و دعا بخوانیم و مراقب خود باشیم.

بنیاد ملی سبک زندگی سالم proffessorkarami@

/ 0 نظر / 5 بازدید